Telefonische acquisitie

Waarom telefonische acquisitie?

Waarom zou je overgaan tot telefonische acquisitie? Het is een methode die in het midden- en klein bedrijf veel gebruikt wordt. Je bedrijf maakt iets of verleent een dienst en doet dat goed, maar je wilt dat meer mensen dat ook weten.

Telefonische acquisitie is noodzakelijk voor de groei

Telefonische acquisitie is eigenlijk onvermijdelijk. Een netwerk is altijd goed en toch is het vaak nodig je vleugels verder uit te slaan. Ook het aanschrijven van bedrijven heeft weinig zin omdat deze brieven meestal linea recta in de prullenbak verdwijnen. Het is te onpersoonlijk. Zelfs als je een mooi opgezette brief of flyer maakt, is de kans niet heel groot dat iemand de telefoon pakt en jou belt. Waarom zouden ze ook? Veel mensen kennen hun eigen behoeften tenslotte niet en weten nog niet dat ze jouw bedrijf nodig hebben.Er zit weinig anders op dan zelf die telefoon op te pakken en in het diepe te springen. Telefonische acquisitie geeft een kick. De adrenaline begint te stromen, net als bij een sporter. Dat dit niet perse een prettig gevoel is, is waar, maar het kan wel verslavend werken. Je zult namelijk merken dat mensen wel degelijk naar jou luisteren. En hoe meer je jezelf serieus neemt, hoe meer anderen dat ook doen. Mensen zijn dieren die van verhalen houden. Iedereen, dus als jij met een goed verhaaltje komt, heb je attente luisteraars. Het hoeft niks spectaculairs te zijn, telefonische acquisitie is ook een proces van aftasten, elkaar leren kennen. En als de andere partij dat op dat moment niet wil, wat natuurlijk vaak gebeurt, is dat niet iets persoonlijks. Die persoon kent jou niet en dat is jammer voor hem of haar. Als je aan telefonische acquisitie doet moet je dus een klein beetje een olifantshuid creëren maar geldt dat niet voor het hele leven?

Nieuwsgierig? Neem gerust contact op!

Als je echt iets wilt, ga je ervoor, no matter what.

Kies je woorden met zorg, zelfverzekerd maar niet dwingend of agressief. Ga er niet vanuit dat mensen dom zijn maar wel dat iedereen kwetsbaar is en behoefte heeft aan contact, hulp, erkenning. Telefonische acquisitie manipuleert, natuurlijk. Dat hoort bij het spel, bij de sport. En net zoals bij sport win je de ene keer en verlies je de andere keer.