Om goed uit de startblokken te komen, beginnen we met een nadere kennismaking. Wij vertellen u graag meer over onszelf en onze telemarketingdiensten, maar we willen ook u en uw organisatie beter leren kennen. Samen met u brengen we in kaart wat uw bedrijf zo uniek maakt en wat het doel van de telemarketing campagne is.
Voorbeelden van vragen die u tijdens deze kennismaking kunt verwachten zijn:
“Op welke punten onderscheidt uw organisatie zich van de concurrenten?”
“Wat zijn de voordelen van een samenwerking met uw bedrijf?”
Tijdens dit gesprek wordt eveneens de doelgroep bepaald die het best aansluit op uw dienst of product en die wij als B2B telemarketingbureau voor u gaan benaderen. Bij de lancering van een nieuw product of nieuwe dienst kan bijvoorbeeld een geheel nieuwe markt worden aangeboord, maar ook bedrijven die lijken op uw huidige klantenbestand behoren tot de mogelijkheid. Het adressenbestand van de vastgestelde doelgroep kan door Binnen Verkoop Ondersteuning worden opgesteld of door uzelf worden aangeleverd.
Na afronding van fase 1, is het tijd om het team aan u voor te stellen. Tijdens een “aftrapbijeenkomst” worden de talentvolle telemarketeers gepresenteerd die wij speciaal voor uw telemarketing campagne hebben geselecteerd. Eigenlijk zeggen we ‘onze’ campagne, omdat alles met betrekking tot het project als team met u wordt uitgevoerd. Uit de praktijk blijkt dat de “aftrapbijeenkomst” zeer waardevol is voor alle betrokken partijen. Voor u is het prettig om kennis te maken met de personen die u gaan vertegenwoordigen en onze verkoopmedewerkers krijgen een nog beter beeld van uw organisatie en uw verwachtingen. Deze persoonlijke benadering is het magische ingrediënt waardoor wij een verlengstuk van uw verkoopafdeling worden en niet zomaar een externe partner. Een hechte samenwerking die de basis vormt van een winnend team!
Nu we na de informatieoverdracht in fase 2 als één front staan, wordt het tijd voor ‘actie’. Na een grondige voorbereiding kunnen eindelijk de mouwen worden opgestroopt. De uitgestippelde tactiek wordt in de praktijk uitgevoerd. Onze telemarketing professionals bellen uit naam van uw bedrijf, waardoor het callcenter-karakter geheel verdwijnt. In het verkoopgesprek is de benadering positief, niet te formeel en met actuele kennis van zaken. Uw bedrijf wordt kundig gepresenteerd, waarbij uw unieke werkwijze naar voren wordt gebracht. Hierbij draait het niet alleen om het correct overbrengen van de boodschap, luisteren is net zo belangrijk. Door gerichte vragen te stellen, wordt de aanwezige behoefte geïnventariseerd en het klantenbestand door onze commerciële medewerkers verrijkt met voor u interessante informatie. Naast dat dit een opening creëert voor een verkoopgesprek, wordt eveneens de basis gelegd voor een goed prospectbestand. Voordat de afspraken voor uw accountmanagers worden ingepland, worden alle leads eerst uitvoerig, door de speciaal opgeleide agents van onze kwaliteitsafdeling, afgeluisterd en grondig gecontroleerd. Zo kunnen wij gegarandeerd de kwaliteit van de leads hoog houden en zeker zijn dat ze aan alle door u opgegeven criteria voldoen. De afspraken worden zo gepland dat de reistijd tussen de afspraken zoveel mogelijk wordt beperkt.
Tussenstanden Goede communicatie is essentieel voor een succesvolle telemarketing campagne. Om die reden houden wij de lijnen kort en staat de deur altijd voor u open. Tijdens de campagne blijft u nauw betrokken bij de uitvoering en ontvangt u de tussenstand middels een professionele management rapportage. Daarnaast krijgt u dagelijks de gemaakte afspraken in een duidelijk afspraakformulier per e-mail toegezonden of ze worden via een directe koppeling in de agenda’s van de accountmanagers geboekt. Met deze transparante werkwijze bent u altijd op de hoogte van de ontwikkelingen en houdt u het overzicht over de telemarketing campagne. Eventuele wijzigingen van de strategie kunnen hierdoor snel met u worden besproken en doorgevoerd, zodat de verkoopmedewerkers hoogkwalitatieve leads blijven scoren.
Na de denderende overwinning kan een nabeschouwing natuurlijk niet ontbreken. Nog even bij elkaar komen om het verloop en het resultaat van de telemarketing campagne te bespreken. Welke resultaten zijn er behaald, wat hebben we hiervan geleerd en waar kunnen we ons op richten bij een volgend gezamenlijk project? Dit is een mooie afsluiting van de pilot en vormt de inspiratie van een nieuw gezamenlijk doel. Een overwinning smaakt naar meer en de kenners zijn het met elkaar eens… “Never change a winning team!”.